Brigitte Gielen volgt Joris De Vriendt op als nieuw gemeenteraadslid

SCHERPENHEUVEL-ZICHEM

Raadslid voor Vlaams Belang Joris De Vriendt heeft ontslag genomen uit de gemeenteraad in Scherpenheuvel-Zichem. Hij wordt opgevolgd door Brigitte Gielen die donderdag de eed zal afleggen in de gemeenteraad. Vlaams parlementslid Suzy Wouters wordt de nieuwe fractievoorzitter voor Vlaams Belang.

Gedurende meer dan 10 jaar was Joris De Vriendt de sterkhouder van het Vlaams Belang in de basiliekstad. Zijn ontslag vorige week kwam dan ook als een verrassing. Door drukke professionele uitdagingen in het buitenland was zijn engagement moeilijk geworden.  Joris heeft meer dan 15 jaar ervaring in de lokale politiek en was het langst zetelend oppositielid in Scherpenheuvel-Zichem.  In de gemeenteraad zal hij gemist worden, dat geven collega’s uit meerderheid en oppositie maar ook ambtenaren graag toe. Zijn pittige tussenkomsten kleurden het debat.

Joris De Vriendt: ”Ik heb steeds geprobeerd kritisch te zijn voor het beleid wanneer ik dat nodig vond, dit om de belangen van alle inwoners te verdedigen. Ik nam inderdaad vaak geen blad voor de mond. Maar ik heb dit oppositiewerk nooit persoonlijk gespeeld.”

Brigitte is klaar voor nieuwe uitdaging

Eerste opvolger op de verkiezingslijst van 2018, Brigitte Merckx-Gielen, gaat Joris die actief zal blijven in het lokaal bestuur, opvolgen. Brigitte – Bieke voor de vrienden – is bediende, de echtgenote van Jos Merckx, moeder van Eef, Angélique en Geoffrey en gekend voor de jarenlange inzet voor KVV-Scherpenheuvel-Sport. ”Onze partij heeft goede alternatieven voor het grijze non-beleid van deze meerderheid. Ik heb het laatste jaar de werking in de raden goed gevolgd. Ik ben reeds actief in de raad van bestuur van AGB-Patrimonium en ik ben klaar voor deze nieuwe uitdaging!”

Door deze verschuiving wordt Suzy Wouters de nieuwe fractievoorzitster. Zij komt nu  tegenover de burgemeester te zitten “Het is een goede zaak dat nieuwe mensen ervaring kunnen opdoen. Onze fractie heeft nu andere woordvoerders met een andere stijl maar blijft even sterk”, besluit Suzy.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.